tirsdag 29. mars 2011

FEM NYE KATEGORIER: sykkel

 ISO: 200
Blender: f/8,0
Lukker: 1/400
Redigering: Photoshop

Ideen her var å få gjenntakelsen av syklene til å skape rytme i bildet. Det var også mange flotte linjer, som skaper dynamikk og spenning. Jeg har altså brukt komposisjonsprinsippene Det gyldne snitt, rytme, linjer og kontrasten mellom organiske (runde hjul) og mekaniske former. Lyset er skarpt solskinn og det kommer rett på motivene. Jeg har justert Hue og curves.





ISO: 1600
Blender: f/5,6
Lukker: 125
Redigert: Photoshop

Her ville jeg ta bilde av en sykkel, men helt på detaljnivå. Jeg brukte svært liten dybdeskarphet for å få fram kjedet. Jeg har brukt vertikale linjer for å skape dynamikk. Lyset var ganske svakt og dunkelt, så jeg forsterket det litt. Jeg justerte i curves og hue. Jeg endret fargen på rusten, slik at den ble rød i stedet for. Jeg synes det ble en tøff effekt, og gjør at bildet ligner på et skrekkfilmcover eller noe sånt. 



Jeg har lært å se små detaljer og bringe dem fram. Jeg har lært mer om curves og hue/situation i Photoshop; både å bruke dem til å gjøre små, gode endringer for å bedre kvaliteten, men også til å endre bildet mer dramatisk.


1 kommentar: